Interaktivnom predavanju je prisustvovalo nekoliko desetina roditelja, zaposlenih u predškolskim i školskim ustanovama u Čačku, kao i stotinjak mališana predškolskog uzrasta.
Reč je o svojevrsnoj pripremi za veliki korak u životu, polazak u osnovnu školu, koji nekada može biti stresan i deci i njihovim roditeljima. Radionica je imala za cilj pomoći im da taj korak naprave s osmehom na licu, potpuno svesni svojih potencijala.
Poseban fokus je stavljen upravo na rad sa decom. Sanja Đug, geštalt psihoterapeut, razgovarala je s predškolcima o njihovim „supermoćima“. Ona je na kreativan način potakla mališane da razmišljaju o tome koje su njihove „supermoći“ i šta je ono što njih čini posebnim i jedinstvenim, a što mogu da iskoriste pri polasku u školu.
„To nam je bio cilj. Potakli smo decu da osveste svoje „supermoći“. Ja sam razgovarala sa svakim od njih, kako da to po čemu su posebni iskoriste u školi. Oni su sami došli do nekih odličnih zaključaka i na kraju radionice svi su poneli crteže koje su napravili, kaže Đug i dodaje da su joj mališani „obećali da će svoje crteže čuvati na nekom posebnom mestu i poneti sa sobom prvoga dana škole kako bi se podsetili u čemu su najbolji“.
Predškolci nisu krili oduševljenje, a jedna od devojčica koja je prisustvovala radionici kaže kako joj je to bio „najbolji dan u životu“.
„Obično se deca u školi preopterete sa raznim „moranjima“, nekom eksternom motivacijom. Decu se ne potiče dovoljno da se posvete toj unutrašnjoj motivaciji, da stanemo, da potaknemo dete da razmisli o tome u čemu je ono dobro, šta je to dobro što ono radi, u čemu je posebno, po čemu se razlikuje. Mislim da smo postigli cilj, jer su deca bila oduševljena, naprosto su blistali od sreće kad shvate koja je to njihova „supermoć“ i šta je to što baš njih čini posebnim i moćnim. Međusobno su delili svoje „supermoći“ i podržavali jedni druge. Obično teramo decu da se međusobno uspoređuju, imamo određena očekivanja okoline, a ne dajemo im baš puno vremena da stanu i razmisle kakve to resurse imaju unutar sebe“, naglasila je Đug, potičući i roditelje i nastavno osoblje da detaljnije razmisle o potencijalu svakog pojedinačnog deteta, njegovim željama i resursima.
Psihoterapeutkinja je uputila i snažnu poruku roditeljima i svima onima koji rade s decom.
„Svi imamo svoje “supermoći”, samo smo kroz život naučili da ih tako ne doživljavamo i od njih napravimo nešto obično, poverujemo da smo tek obični ljudi, a zapravo smo svi posebni na svoj jedinstven način i to je ono što kod dece treba da potičemo i negujemo ako želimo da izrastu u istinski samopouzdane i samosvesne ljude“, istakla je i naglasila kako “jedna istinska unutrašnja motivacija može dete osnažiti mnogo više nego hiljadu vanjskih i to je moje mišljenje. Svaka eksterna motivacija ima vek trajanja, dok unutrašnjost unosimo kroz ceo život u sve što radimo, uključujući i školu.”
Višnja Živković, direktorka komunikacija Udruženja „321 Srbija“ roditeljima i nastavnom osoblju u čačanskim predškolskim ustanovama i školama predstavila je napredne metode učenja. Ona je naglasila da ove metode daju odlične rezultate i usmerene su ka jačanju potencijala svakog pojedinačnog deteta. Istovremeno, bila je to prilika i za razmenu iskustava, te povezivanje roditelja i onih koji rade sa njihovom decom.
Reč je o uspešnom pilot projektu Udruženja „321 Srbija“, koji će u narednom periodu biti realizovan u školama i predškolskim ustanovama širom Srbije s ciljem da budući školarci u klupe sednu naoružani samopouzdanjem i svesni svojih „supermoći“. Roditeljima i nastavnom osoblju pomoći će da razumeju mališane i budu im podrška u razvoju njihovih potencijala.
321 Srbija