Počev od 30. septembra 2024. godine, Er Srbija će uspostaviti direktne letove između Beograda i grada Guangdžou (CAN) u Narodnoj Republici Kini. Na taj način, nešto manje od dve godine posle uvođenja redovnih letova između Beograda i Tjenđina, srpska nacionalna avio-kompanija nastavlja da širi svoje poslovanje u toj azijskoj zemlji.
U aktuelnoj letnjoj sezoni, koja u avijaciji traje do 26. oktobra 2024. godine, Er Srbija će između Beograda i Guangdžoua leteti dva puta nedeljno, i to iz Beograda za Guangdžou ponedeljkom i petkom u 00 časova i 50 minuta po lokalnom vremenu, dok će se letovi iz Guangdžoua za Beograd realizovati ponedeljkom i petkom u 22 časa i 10 minuta po lokalnom vremenu. Tokom predstojeće zimske sezone 2024/2025, srpska nacionalna avio-kompanija će iz Beograda za Guangdžou saobraćati ponedeljkom i petkom u 00 časova i 50 minuta, dok će se letovi iz Guangdžoua za Beograd realizovati ponedeljkom i petkom u 23 časa i 10 minuta po lokalnom vremenu. Karte će biti u prodaji tokom današnjeg dana.
View this post on Instagram
„Kada smo 9. decembra 2022. godine, posle više od dve decenije pauze, uspostavili direktnu avio-liniju između Republike Srbije i NR Kine, ponovo smo otvorili vrata Azije putnicima iz regiona šireg Balkana. Ta linija značajno je doprinela unapređenju saradnje i bilateralnih odnosa između Srbije i Kine, pozitivno podstičući ekonomski rast, jačanje trgovinskih odnosa, turističku i kulturnu razmenu. Nedavno potpisana “Izjava o produbljivanju i podizanju sveobuhvatnog strateškog partnerstva i izgradnji zajednice Srbije i Kine sa zajedničkom budućnošću u novoj eri” kao najviši oblik saradnje između naših dveju zemalja, dala nam je dodatni vetar u leđa za pokretanje direktnih letova do naše druge destinacije u NR Kini. Od 30. septembra, avionima Er Srbije, bićete u prilici da letite direktno između Beograda i Guangdžoua”, rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije. On je dodao da srpska avio-kompanija vodi intenzivne razgovore sa velikim kineskim avio-kompanijama o potencijalnoj saradnji, da bi svojim putnicima mogla da ponudi dobru povezanost sa drugim gradovima u NR Kini, do brojnih destinacija na Dalekom istoku i u Jugoistočnoj Aziji, kao i Australiji.
Guangdžou je jedan od najvećih gradova i najvažnijih trgovačkih centara u Narodnoj Republici Kini. Zbog pozicije grada često se kaže da je to „kapija južne Kine“. Guangdžou je moderan i dinamičan grad, bogate kulturne baštine. Stare gradske četvrti i kantonski vrtovi čine ga primamljivim za turiste iz celog sveta. Među brojnim hramovima posebno se izdvaja istorijski Hram šest banjanovih stabala, koji posetiocima pruža mir i spokoj budističkog svetilišta starog više od 1500 godina. Guangdžou je poznat i po kulinarskom nasleđu i autentičnoj kantonskoj kuhinji sa brojnim egzotičnim jelima.
Međunarodni aerodrom Guangdžou Bajun udaljen je 28 kilometara od centra grada i smešten između gradova Renhe u okrugu Bajun i Sinhua u okruga Huadu. Zauzima površinu od oko 18 kvadratnih kilometara. Do aerodroma Guangdžou Bajun leti skoro 80 avio-kompanija i to sa više od 230 destinacija širom sveta. Guangdžou je važno međunarodno vazdušno čvorište kineske nacionalne inicijative „Jedan pojas, jedan put“ i „Vazdušnog puta svile“ i ujedno glavni aerodrom u oblasti Velikog zaliva Guangdong-Hongkong-Makao. Najbolje rezultate aerodrom je zabeležio 2019. godine tokom koje je opsluženo više od 73 miliona putnika i realizovano skoro 500.000 poletanja i sletanja. Tokom pandemije virusa COVID-19, sa 43,77 miliona putnika aerodrom Guangdžou Bajun je bio najprometniji na svetu po putničkom saobraćaju.
Letovi između prestonice Srbije i Guangdžoua biće realizovani avionima tipa erbas A330-200 iz dugolinijske flote Er Srbije. Srpska nacionalna avio-kompanija već ima dva aviona tog tipa, dok se dolazak trećeg očekuje u narednom periodu. A330-200 registarske oznake YU-ARB u flotu Er Srbije ušao je u aprilu 2021. godine, a drugi koji nosi registarsku oznaku YU-ARC priključio se floti nacionalne avio-kompanije u novembru 2022. godine. Proširenje širokotrupne flote jedan je od osnovnih preduslova za dalji razvoj dugolinijskog saobraćaja Er Srbije.
321 Srbija/Pexels